donderdag 21 februari 2013

Vogelhuisje

Gepost door Linda op donderdag, februari 21, 2013
Hoi Allemaal,

Het leuke van de Silhouette vind ik, dat je eigenlijk alles wat je ziet of bedenkt wel kan laten snijden door de Silhouette. Zo zijn er op internet een heleboel filmpjes te zien waarin kaarten of doosjes gemaakt worden, waar verder geen patroon van is. Dan vertellen ze alleen de maten in zo'n filmpje en dat is juist zo leuk aan de silhouette, dan maak je gewoon je eigen snijpatroon daarvan.

 Ik heb vandaag een creatie om jullie te laten zien, die ik zelf ontworpen heb in de Silhouette Studio naar aanleiding van een filmpje op internet. Het is niet echt moeilijk, ik ben ook echt geen computer nerd ofzo hoor, het enige wat je wel moet hebben is geduld, heel veel geduld.

Zo ben ik met dit patroon wel 5 dagen bezig geweest voordat het helemaal goed was, steeds opnieuw weer snijden en dan passen of het goed zit, steeds weer rillijnen iets opschuiven en weer passen of het dan beter past. Maar als het dan klaar is, dan heb je wel eer van je werk.
Het vogelhuisje is eigenlijk een doosje, het dak is een deksel die over het doosje heen valt. De vogeltjes en de takjes heb ik in dit geval met een stansjes gemaakt (kan natuurlijk ook heel goed met de Silhouette hè), maar de rest is met de Silhouette gesneden. Achter het gat (rondje) zit mica zodat je er nog een klein cadeautje of wat snoepjes in kan stoppen. 
De zijkanten heb ik met een embosmal bewerkt zodat het net een beetje op hout lijkt en bewerkt met Distress Inkt. 
Op de laatste foto is het dakje (deksel) van het doosje af, zodat je een idee krijgt hoe de binnen kant van het dakje (deksel) eruit ziet.
Het patroon is tegen een kleine vergoeding te bestellen via mijn blog, de link staat in de side bar.

groetjes Linda

handtekening

6 reacties:

Monique - Mienokje on 21 februari 2013 om 20:53 zei

Wat een ontzettend leuke creatie heb je gemaakt. Je mag supertrots op jezelf zijn. Liefs, Mienokje

Ilse on 21 februari 2013 om 21:59 zei

Wauw Linda!!!
Wat een kei gaaf vogelhuisje!!!
Geweldig!!
Zo zie je maar dat geduld een schone zaak is!! En zeker de moeite waard!!

X ilse

Jeannette on 22 februari 2013 om 16:41 zei

Supermooi gedaan Linda, helaas heb ik geen silhouettemaar ik maar graag zien wat ermee gemaakt wordt. groetjes en een fijn weekend, Jeannette

renate evres on 23 februari 2013 om 07:16 zei

ziet er erg leuk uit.
Groeten renate

Nicole Verkooijen on 23 februari 2013 om 09:38 zei

Complimenten Linda !!

Wilma on 23 februari 2013 om 09:53 zei

Wat leuk gedaan

groetjes, Wilma

Een reactie posten

 

Silhouette Inspiration Copyright © 2013 Silhouette Inspiration Blog is Designed by MMDesigns