dinsdag 5 maart 2013

Fonts 2

Gepost door Monique - Mienokje op dinsdag, maart 05, 2013
In het blog van 24 februari heb ik al uitgelegd hoe een lettertype (font) geïnstalleerd kan worden op je computer, zodat hij gebruikt kan worden met de Silhouette.
De Silhouette is een snijmachine, dus maakt hij vanzelf een snijbestand van de fonts. Ideaal!

Maar we kunnen meer met fonts: schrijven!
Natuurlijk kan je je tekst met print and cut eerst printen met een gewone printer en daarna het figuur eromheen uitsnijden, maar een scrap layout van 30x30 krijg je niet in je printer.
En ... dit is veel leuker :-)

Bij Krea2Day zijn er speciale pennen te koop, die je zonder hulpstuk in plaats van het mesje kan gebruiken: de Silhouette sketchpennen. Deze pennen lopen soepel over je papier en dekken in één keer.



Omdat de Silhouette van je lettertype een snijpatroon maakt, zijn je lijnen dubbel en krijg je dit leuke effect:


Hier is de volledige kaart, gemaakt voor de diploma-uitreiking van een huisarts. Een stukje verder staat het originele patroon (aap met ipod), maar ik zag al snel, werkend bij een huisarts, dat je van de ipad makkelijk een stethoscoop kan maken :-)



Dit ziet er heel leuk en vrolijk uit, maar stel dat je journaling hebt ontdekt, op een layout wil schrijven of, wat ik een paar dagen geleden heb gedaan, een gedicht op een kaart wil schrijven? Dan wil je bovenstaande open letters niet.
Schrijf dan een voorbeeldzin en ga je lettertypes langs. Je staat verbaasd dat je nog best veel lettertypes in je collectie hebt die de lijnen aardig dun naast elkaar zet. Deze zijn heel geschikt om te schrijven. Ook zijn er speciale lettertypes ontwikkeld om met de Silhouette te schrijven. Deze kan je vinden door in de Silhouette Store te zoeken naar "sketch font" of bij Google "thin fonts" in te typen.

De onderstaande kaarten zijn met deze speciale "dunne lettertypes" geschreven.


Het woordje "Liefs" is mijn eerste schrijfprobeersel, waardoor ik meteen de smaak te pakken kreeg...


Ik heb zelfs een gedicht op de achterkant van een ansichtkaart geschreven. Ik heb alleen een probleem: ik ben vaak zo enthousiast dat ik een kaart/creatie al aan de persoon heb gegeven zonder er een foto van te hebben gemaakt :-(

Alle kaarten zijn met de Silhouette gemaakt.
handtekening

3 reacties:

Linda on 5 maart 2013 om 18:44 zei

Heeeeel erg leuk Monique, de kaartjes zijn helemaal toppie en dat schrijven is ook erg leuk, misschien moet ik ook die pennen maar eens aanschaffen, ik ben nu meer van het printen en dan uitsnijden want van grote vellen 30x30 gebruik ik toch niet hahaha
gr Linda

rian on 6 maart 2013 om 05:33 zei

jaaaa dit is heel leuk , ik heb ze ook en gebruik ze ook , maar ik heb ook de penhouder en daar kun je net zoveel (misschien nog meer mee doen) want met potlood is het helemaal mooi om een schets te maken.
jullie blog is in ieder geval super

groetjes rian

Wil on 6 maart 2013 om 11:21 zei

Ik heb de pennen niet, maar het ziet er super uit zeg!

groetjes, Wil

Een reactie posten

 

Silhouette Inspiration Copyright © 2013 Silhouette Inspiration Blog is Designed by MMDesigns